Thursday, July 5, 2012

استقلال آمریکا: ما خود را ناگزیر از بیعت با هیچ پادشاهی نمی دانیم



تقریباً همه آمریکائی ها با سرود ملی ایالات متحده، "پرچم ستاره نشان" آشنا هستند، ولی داستان نحوه به وجود آمدن آن به خوبی شناخته شده نیست.

تمام داستان با جنگ سال ۱۸۱۲ بین ایالات متحده و بریتانیای کبیرآغاز شد. هنگامی که جنگ آغاز شد، ایالات متحده کشور جوانی که هنوز به دنبال تعریف هویت خود بود به شمار می رفت، اما با پایان جنگ در سال ۱۸۱۵، احساسی ازنیروی جدید وطن پرستی و غرور ملی شکل گرفت. همانطورکه در نمایشگاه جدید ملی پُرتره، تحت عنوان"۱۸۱۲: کشوری پا به عرصۀ وجود می گذارد"، توضیح داده شده است، "این جنگ کوچک نتایج بزرگی به همراه داشت."

یکی از مهمترین نبردها در بندر بالتیمور رخ داد که در آنجا انگلیسی ها در شب ۱۳ و ۱۴ سال ۱۸۱۴، نیروهای آمریکائی را در قلعه مک هنری بمباران کردند. فرانسیس اسکات کی، یک حقوق دان مریلندی، از عرشه یک کشتی شاهد بمباران ها بود. در طلوع صبح، وی مشاهده کرد که پرچم آمریکا همچنان در اهتزاز است، و این خود نشانۀ آن بود که جمهوری دست نخورده بر جای خود باقی است.

این منظره الهام بخش کی در سرودن شعری شد که بعدها بر روی موسیقی قرار گرفت و به سرود "پرچم پر ستاره" تبدیل گردید . این آهنگ برای اولین بار در سال ۱۹۱۹، بر اساس یک فرمان اجرائی از سوی پرزیدنت وودرو ویلسون و سپس با قطعنامه ای از جانب کنگره در سال ۱۹۳۱ که به امضای پرزیدنت هربرت هور رسید، به عنوان سرود ملی ایالات متحده تعیین شد.
دیدرار کنندگان از طریق نقاشی ها و تصاویر نمایشگاه "۱۸۱۲: کشوری پا به عرصۀ وجود می گذارد،" با چهره های اصلی جنگ ۱۸۱۲، از جمله پرزیدنت جیمز مدیسون، دالی مدیسون، بانوی اول، آندرو جکسون، ژنرال (و رئیس جمهوری بعدی) تکامسه، رهبر سرخ پوستان، ژنرال های انگلیسی، جورج کوک برن و رابرت راس، و بسیاری از افراد دیگر، آشنا می شوند. در مورد این نمایشگاه، که در ۱۵ ژوئن اقتتاح شد و تا ۲۷ ژانویه ۲۰۱۳ ادامه خواهد داشت، درتارنمای گالری چهره های ملی توضیحاتی داده شده است.
تصویری که در اینجا دیده می شود، یک تابلوی رنگ و روغن: "ما خود را ناگزیر از بیعت با هیچ پادشاهی نمی دانیم " از نمایشگاه ۱۸۱۲": کشوری پا به عرصۀ وجود می گذارد" است ، که توسط جان آرکیبالد وود، در حوالی سال ۱۸۱۴ نقاشی شده است.

No comments:

Post a Comment